toukokuuta 15, 2020

TIEDOTE Takaisinveto: YaraVita Starphos CMZ 10 l

Erätunniste: 8701
Pakkauspäivämäärä: 27/03/2020

YaraVita Starphos CMZ-lehtilannoitteissa on havaittu virhe. Osa pakkauksista on laajentunut, joka aiheuttaa niiden rikkoutumisriskin. Ongelma esiintyy 27.3.2020 pakatuissa YaraVita Starphos CMZ 10 litran kannuissa ja tämä tuote-erä vedetään takaisin. Takaisinvedettävässä tuote-erässä mangaanisulfaatin sijasta tuotteeseen on virheellisesti lisätty pieni määrä mangaaninitraattia, mikä on aiheuttanut hiilidioksidin muodostumista ja sitä kautta pakkausten laajentumista.

Vioittuneita pakkauksia käsiteltäessä on noudatettava YaraVita-lehtilannoitteita koskevaa normaalia ohjeistusta henkilösuojaimien käytöstä. Kasveille tuote on turvallinen käyttää ja sisältää ilmoitetut ravinnepitoisuudet. Muutoksella ei ole vaikutusta tuotteen sekoitettavuuteen.

Lantmännen Agron myyjäliike on yhteydessä tuotetta ostaneisiin asiakkaisiin ja sopivat kyseisten tuotteiden noudoista, sekä korvaavien tuotteiden toimituksesta. Tarvittaessa ole yhteydessä oman alueesi Lantmännen Agron myyjäliikkeeseen.

Lisätietoja takaisinvedosta:

Lantmännen Agron myyjäliike